Malovanie a kreslenie

 Reklamačný poriadok obchodnej spoločnosti VOLF SK, s.r.o.

1. Zodpovednosť za vady predaného tovaru

1.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré mal predaný tovar pri prevzatí kupujúcim (spotrebiteľom alebo podnikateľom). Pri tovare predávanom za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola cena znížená. 

1.2. Ak nejde o tovar s krátkou exspiračnou dobou alebo rýchlou kazivosťou, predávajúci zodpovedá za vady vzniknuté počas záručnej doby (záruka).

2. Záručná doba

2.1. Dĺžka záručnej doby

  • Spotrebiteľ má zákonnú záručnú dobu 24 mesiacov. Ak je na obale alebo návode uvedená lehota použitia, záručná doba nekončí pred jej uplynutím.
  • Podnikateľ má záručnú dobu 24 mesiacov, ak nie je dohodnutá dlhšia lehota.
  • Pri tovare s predĺženou záručnou dobou (napr. dlhodobé produkty) môže byť záruka uvedená len na konkrétny druh tovaru.
  • Dobrovoľná záruka nad rámec zákona je poskytovaná na základe záručného listu vydaného predávajúcim alebo na základe písomného prehlásenia predávajúceho. 

2.2. Začiatok plynutia záručnej doby

  • Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
  • Pri výmene tovaru začína záručná doba plynúť odznova.

3. Vady tovaru

3.1 Odstrániteľné vady

Kupujúci má právo na:

  • Bezplatné odstránenie vady, ktoré musí predávajúci vykonať bez zbytočného odkladu.
  • Výmenu tovaru namiesto opravy (ak nevzniknú predávajúcemu neprimerané náklady).
  • Odstúpenie od zmluvy, ak sa vada opakovane vyskytne po oprave alebo je tovar chybný vo viacerých aspektoch.

3.2 Neodstrániteľné vady

  • Pri neodstrániteľných vadách, ktoré bránia riadnemu používaniu, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy.
  • Pri vadách tovaru nebrániacich riadnemu užívaniu má kupujúci právo na primeranú zľavu.

4. Uplatnenie reklamácie

4.1. Reklamácie sa uplatňujú u predávajúceho v prevádzke spoločnosti VOLF SK, s.r.o.

4.2. Kupujúci musí predložiť:

  • Vadný tovar
  • Doklad o nákupe (faktúru, pokladničný blok).
  • Záručný list (ak bol vydaný).
  • Originálny obal výrobku (ak je to možné). 

4.3. Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Celkové vybavenie reklamácie nesmie presiahnuť 30 dní

4.4. Ak reklamácia nie je vybavená do 30 dní, kupujúci má rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej vade

4.5. Pri záručnej oprave u tretej strany (servisného centra) uplatňuje kupujúci reklamáciu priamo tam.

5. Zánik práv zo zodpovednosti za vady

Kupujúci stráca právny nárok na reklamáciu, ak:

  • Neuplatní vadu v záručnej dobe.
  • Nepredloží doklady o kúpe (faktúru, záručný list).
  • Neoznámi zjavnú vadu pri prevzatí tovaru.
  • Poškodí tovar mechanicky alebo nadmerným zaťažovaním.
  • Použije tovar v nevhodných podmienkach (vlhkosť, chemické vplyvy).
  • Zasiahne do tovaru neoprávnená osoba.